23 септември 2012 г.

Метеора - едно от чудесата на Гърция

Когато тръгнахме от Охрид за Метеора, на 28ми април 2012г., времето, за разлика от предишните дни, беше хладно, ветровито и доста облачно. В Битола - последният средно голям град преди Гърция, напълнихме газ и изхарчихме последните македонски денари. За наше огромно разочарование започна лек дъжд. Пресякохме границата на пункта при Меджитлия без проблеми и доста бързо. Потеглихме на юг, към Птолемаида. От там до Козани имаше скоростен път, а на Козани се включихме в магистралата Солун - Игуменица. Пътувахме над 100км. и нямаше плащане. Около гр.Гревена имаше отбивка за Каламбака. Красив път, но мрачно и дъждовно (иначе казано - приятно за пътуване). Километрите от Охрид не са много и пристигнахме още към 16ч. Питахме на 2-3 места за нощувка - цените бяха 45-55 евро - в хотел и 20-30 - в мизерни стаи на частно. Отидохме и до селцето Кастраки, но там се оказа по-баровско и скъпо от Калмбака. В крайна сметка отседнахме в хотел Odisseon , където ни направиха отстъпка и платихме 40 евро за тримата със закуска !  Ето и линка     http://www.hotelodysseon.gr/    .Вечерта със свити сърца гледахме дъжда и слънчевата прогноза за следващият ден.
        Така и се събудихме (със свити сърца), но , О! чудо, яркото априлско слънце огряваше измитите от дъжда скали надвесени над хотела, а някъде горе, на недостъпни за човека скали обикаляха няколко кози.

След обилната закуска събрахме багажа и малко информация за работното време на манастирите и след кратко колебание взехме решение да отидем първо на Големият Метеор и Св. Варлаам (малкият Метеор), тъй като групите от БГ ходят на тях и пристигат от Катерини към 10:30ч.

На Големият Метеор бяхме към 9:30ч , както може да се види от снимките, и вече имаше няколко автобуса с японци !

Все пак беше доста интересно и необичайно място. На следващият манастир - Св.Варлаам успяхме да стигнем преди повечето групи.

В сравнение с тях, на Св.Варвара (Русану) беше истинско спокойствие. Той не се посещава от организираните групи и човек може да усети част от атмосферата на средновековието. Вътре имаше монахиня, която рисува символично Метора по кръгли речни камъни и по желание ги надписва с имената на туристите . Взехме един, понеже е нещо уникално и едновременно просто.

Другият манастир, накойто е много спокойно е Св. Троица. Разбираемо е , тъй като той е и най-трудно достъпният. Но затова пък, който се качи там бива възнаграден с най-невероятните изгледи !

Последният манастир, който посетихме, беше Св.Стефан. И там ходят много групи, понеже е най-лесно достъпният, но също е много красив и си заслужава да се види.

За съжаление беше много късно да се връщаме на Св. Никола, който е в началото и го оставихме за следващият път. На обед хапнахме в Калмбака по един дюнер на цена от 1,70Е и се отправихме към Паралия Катерини. Някъде преди гр.Лариса попаднахме на газ-станция, което си е цяло чудо. Чудо бяха и бабата и дядото, които ни обслужиха - сложихме газ за 21,5Е , а аз им дадох 25, което предизвика 5 минутно колебание, колко трябва да ми върнат !
      Към 17ч. бяхме на плажа и се къпехме в Егейско море. Отседнахме в хотел Тропикана, а вечерта хапнахме на един приятен ресторант, но щом се скри слънцето ни нападнаха орда комари и се изнесохме набързо. Централната улица на Паралия Катерини е нещо невероятно вечер - претъпкано е с магазини, капанчета, народ и весела глъч до късно през нощта.

На другият ден поехме по магистралата за Солун. Там се плаща солено, като средиземноморската вода ! В Солун се разходихме да видим Бялата кула и се отправихме към Кавала и о-в Тасос. За съжаление по пътя отново се забавихме заради газта за колата. Бяхме в Керамоти към 15:45 и се надявах да хванем ферито в 16ч., но щом спряхме на пристанището видяхме , че той потегля в момента ! Следващият беше доста по-късно и така се разминахме без да видим Тасос. Пресякохме границата през ГКПП Ксанти-Златоград и към 20ч бяхме в любимият ни хотел в Джебел - много спокойно и зареждащо място. На следващият ден за няколко часа се прибрахме във Варна.

Назад към първа част - Охрид...

1. От начало като видях снимка на метеора преди време реших, че е някакъв монтаж, но след това разбрах, че в действителност има подобно красиво място,коетотази година вече ще намеря време да го посетя.Има много манастири там, да не говорим за красивата природа, която е точно в този сезон.Много мои приятели,които вече са били там ми казват, че първото нещо, което им е било направило силно впечатление е , че не е имало голям трафик, или поне не този за какъвто са се били настроили. Да не говорими за дупките,които имаме докато отидем до тази страна.Направо ви завиждам като чета сега за къпането в Егейско море,определено е една голяма наслада.