7 ноември 2018 г.

Alcúdia & Platja d'Alcúdia (част V)

04.10.2018г. – четвъртък

Сутринта започна с красив изгрев и все още доста силен вятър.

По всичко изглеждаше, че отново няма да става за плаж. След закуска обсъдихме програмата за деня. Вал реши, че ще отиде на басейна, а аз, че ще си направя отново разходка по крайбрежната алея. Все пак се очертаваше слънчев ден, подходящ за хубави снимки.
Малко след 10ч. се качих на автобус за няколко спирки, за да сляза там от където исках да започне моята разходка.

И така запълних времето до обед. Отидохме да обядваме и да споделим как е минал денят ни до този момент. Вал беше доволен от почивката покрай басейна и нямаше проблем да продължи с това занимание следобед 😉 Мен обаче не ме свърташе. Искаше ми се да разгледам стария град Алкудия отново. Първо, защото останаха доста необходени места и второ, защото очаквах да няма толкова много хора, когато няма пазар. В моя полза беше също, че времето е хубаво и голяма част от хората бяха край басейните или на плажа, въпреки вятъра.
Речено сторено. Изпихме по едно кафе с Вал (който не спираше да се шегува, че колкото е по-голяма анархията с обществения транспорт, толкова повече си намирам повод да го ползвам 😜 ) и се разделихме. Малко преди 14ч. бях на централната спирка в градчето Алкудия. Този път вместо по главната улица се шмугнах в тясната уличка от вътрешната страна на крепостната стена. А после покрай Катедралата стигнах до Porta de Sant Sebastià. Имах цялото време на мое разположение, така че пресякох булеварда откъдето портата и крепостната стена се виждаха в целия си блясък.

Този път реших преди да се разходя из тесните колоритни улички, да се кача на крепостната стена и да направя разходка по нея. Така имах възможност да видя градчето от още една гледна точка.

Когато слязох се озовах в лабиринта от улички, които ме отведоха до Porta del Moll. Определено без десетките сергии тя се открояваше в градския пейзаж.

От там отново хлътнах из малките улички. Мотаех се напълно безцелно. Просто исках да разгледам максимално и да се потопя в средновековната атмосфера. По едно време се озовах на площада на Конституцията. Харесах си една масичка и седнах за почивка и кафе. Изненадах се, че струваше само 1.90€.

След кратката кафе пауза продължих обиколката. Наслаждавах се на всяко ъгълче, площадче и изобщо на безгрижието, което ме беше обхванало 😇 В града се подготвяха за някакви тържества и ми направи впечатление, че навсякъде имаше окачени платна с религиозни мотиви, които допълнително допринасяха за колорита на старинното градче.

Някъде към 16ч. се прибрах в хотела доволна от добре прекарания ден. Седнахме на балкона да си разкажем кой как е прекарал следобеда, а след това отидохме на ранна вечеря. Бързахме да се приберем в стаята, за да гледаме една поредица по телевизията. И точно се бяхме настанили удобно с включен таблет изгасна тока 😮 Пуснаха го след няма и минута, но докато рутерите захапят, докато тръгне нета минаха поне няколко минути. И точно да се зарадваме, хоп, токът пак спря...и така поне 4-5 пъти. Хем ни беше смешно, хем тъжно 😏
Накрая всичко се оправи. Погледахме още малко телевизия и си пожелахме лека нощ. Силно се надявахме на следващия ден най-после да отидем на плаж 😐