5 ноември 2018 г.

Разходка с кораб до Playa de Formentor & Platja d'Alcúdia (част VII)

06.10.2018г. – събота

Последната ни сутрин от почивката на Майорка започна със зашеметяващ изгрев в 7:50ч. И това беше само началото на един невероятен ден 😇 Всъщност в Испания не е трудно да посрещнеш изгрева. Избрали са си такава часова зона, че денят им да започва късно 😉

Имахме достатъчно време да закусим, да пием кафе на балкона и да се приготвим за екскурзията с туристическото корабче. Да, предстоеше ни разходка по северното крайбрежие и време за плаж на прочутия Playa de Formentor. Не ми отне много време да убедя Вал. Разходката включваше плаж, щеше да отнеме 4 часа и щяхме да имаме време да продължим с плажуването.

Маршрутът на нашата екскурзия

В 11ч. се отправихме към мостчето, където се очакваше да акостира кораба. Силно се надявах да бъде първата му спирка, за да заемем хубави места. Морето беше бистро и гладко, времето слънчево и като цяло имаше всички предпоставки за едно приятно изживяване 😊

В 11:30ч. корабът дойде абсолютно празен. Нашата спирка Alcúdia Pins беше първа по маршрута. Заехме спокойно места от правилната страна и потеглихме. Имахме четири спирки преди да тръгнем по маршрута. Три от тях бяха по плажа Алкудия, а последната на яхтеното пристанище в Port d'Alcúdia. Това беше чудесен начин да видим големия плаж и от морето. А когато корабът спираше на кейовете имах чувството, че сме направо върху къпещите се във водата туристи. Гледайки опашките от чакащи кораба хора, нямаше как да не оценя предимството, че се качихме от първата спирка. И така малко след 12ч. корабът се отлепи от кея на Port d'Alcúdia и пое към Playa de Formentor.

Веднага след каменистия южен бряг, застроен с красиви къщи стигнахме до малкото островче Alcanada. Единственото, което се открояваше на него беше чаровна малка къща с фар.

От там продължихме покрай скалистото крайбрежие. Наистина то беше впечатляващо с многобройните си малки пещери. Колкото повече приближавахме нос Menorca толкова по-големи и стръмни ставаха скалите.

А точно зад Cap Menorca се озовахме в един невроятен залив, където се намираше достъпния само по вода плаж Coll Baix. Гледката бе невероятна. Изумрудената вода, малкия плаж и обграждащите го скали покрити с ниски храсти  изглеждаха нереално красиво.

Корабът спря за малко да се насладим на този прекрасен природен пейзаж и продължи отново покрай брега. Скалите станаха още по-големи и с причудливи форми. Пещерите в тях бяха безброй. Брегът изглеждаше едновременно зловещ и красив.
Стигнахме до Cap d'es Pinar. Малко по-на североизток се стигаше до Cap de Formentor. Нашият маршрут обаче беше друг. Корабът зави в ляво и влезе в залива в края на който се намираше красивото градче Port de Pollença. А някъде между градчето и носа Форментор се намираше Playa de Formentor.

В 13ч. корабът акостира на мостчето до красивия плаж. Всъщност кеят водеше до една площадка с хубаво голямо заведение. От едната страна имаше малко плажче, а от другата плажът продължаваше в началото каменист, а по-нататък с пясък. Там някъде скрит сред зеленината се виждаше прочутият хотел Formentor a Royal Hideaway Hotel. Построен през 1929г. той е станал известен през годините с именитите си гости между които международни лидери, известни артисти, монарси и нобелови лауреати потърсили уединение в това идилично място. Сред най-популярните гости са били актьори като Джон Уейн, Чарли Чаплин и Одри Хепбърн; личности като Далай лама и Уинстън Чърчил. Дори Грейс Кели и принц Рение от Монако са прекарали част от медения си месец на това символична място.

Имахме 1 час на разположение, за плаж. Той беше напълно достатъчен да се изкъпем в морето, да изпием по едно кафе и да огледаме малко наоколо. В интерес на истината плажчето беше наистина много екзотично и приятно, но плажът пред нашия хотел беше за предпочитане. Така че изобщо не съжалихме за малкото време, което ни дадоха на Форментор. То беше напълно достатъчно 😉

В 14:15ч. корабът потегли обратно към Алкудия. Минахме покрай миниатюрното островче Formentor и продължихме отново покрай красивия скалист бряг на Майорка. Един час по-късно стигнахме до първите крайбрежни къщи на Port d'Alcúdia и корабът продължи директно към нашата спирка. Скоро видяхме хотел Condesa и хората къпещи се в морето. Нямахме търпение да продължим плажа си.

И наистина, като за последен ден плажът беше страхотен. Не ни се тръгваше и стояхме до последно да се насладим на перфектната вода и хубавото време 😊

Прибрахме се в стаята към 18ч. След вечеря предстоеше най-неприятната част на всяка почивка, събирането на багажа 😞 След като всичко беше готово седнахме на балкона. Наистина не ни се тръгваше. Майорка определено спечели сърцата ни.

Рано сутринта към 5:30ч. таксито ни взе и се отправихме към летището. Стигнахме по-бързо от очакваното, защото нямаше все още трафик. Всичко мина без проблем и в 9ч. казахме довиждане на този прекрасен испански остров. Два часа по-късно кацнахме благополучно в Цюрих. Времето беше хладно и чак сега осъзнахме, че почивката наистина е приключила 😞
На следващия ден обаче Майорка беше връхлетяна от силна буря, която причини големи наводнения. Имаше дори няколко жертви. Бяхме се отървали на косъм от бедствието. От една страна бяхме доволни, че всичко ни се е разминало, но от друга ни беше тъжно за красивите места, които видяхме и които са засегнати от силата на природата.
Без съмнение обаче Майорка ще остане за нас винаги желана дестинация. Този не особено голям остров предлага толкова много интересни места за посещение, че с удоволствие бихме се върнали, за да продължим неговото изследване, да полежим на финия пясък и разбира се да се потопим в топлите средиземноморски води 😊

Видео - Boat trip I

Видео - Boat trip II

Видео -  плажът Coll Baix

Информация за разходки с корабчета: тук