16 март 2016 г.

Пунта Кана, Iberostar & Shopping- част III

През този ден бяхме решили да се разходим на шопинг. Не за друго, а за да разнообразим деня. От предишното идване в Пунта Кана знаехме за един шопинг център, който изглеждаше доста луксозно. В него имаше и Hard Rock cafe. Оказа се обаче, че от нашия хотел има шатъл автобус  до друг шопинг център, Plaza San Juan shopping center. Не бяха много далеч един от друг и затова решихме да отидем първо до единия, а след това и до другия. Закусихме спокойно и зачакахме автобусчето.

На фона на нашите МОЛ-ове в БГ, Plaza San Juan shopping center се оказа истинска пародия. Разгледахме набързо, но единственото по-впечатляващо нещо се оказа една кола от 50-те години, която видяхме встрани от магазина.

След това хванахме такси (след спазаряване на цената) и отидохме до другия шопинг център, Palma Real shopping village. Там нещата изглеждаха по доста по-различен начин. Магазините бяха тип музеи. Разглеждаш и подминаваш 😉 Само маркови стоки на цени като в най-скъпите градове по света. Иначе поне обстановката беше приятна.

Нашите приятели бяха шокирани от цените в магазина на Hard Rock cafe. Владо, който е луд фен на рока и има фанелки от различни места по света сподели, че тук са най-скъпи. Както и да е, разгледахме, някои хапнаха в Hard Rock cafe и в ранния следобед решихме, че е време да се прибираме за плаж. Спазарихме едно такси, натоварихме се и потеглихме. Минахме през голяма част от местообитанието на местните и Анатоли остана потресен от мизерията. За нас не беше нещо неочаквано. Освен копторите около Пунта Кана бяхме виждали и тези около Ла Романя и столицата Санто Доминго. Типично за страна от третия свят и латино региона, контрастите са впечатляващи. Райските кътчета и комплексите за туристите са божествени, но там където живеят местните е някакъв ужас. Свикнали да почиват по испанските острови и да се разхождат по крайбрежните улици и заведения на подредените испански градчета, нашите приятели бяха, меко казано смутени. Може би сега разбраха какво имахме предвид, като обяснявахме, че няма какво да се разглежда в Пунта Кана, като визирахме, че той не е туристически град в европейския смисъл на думата 😉
Но достатъчно с отклонението, хората отиват там заради времето, морето, палмите, уредените комплекси, безспирната музика, купона и многото туристически атракции (шнорхелинг, сафарита, катамарани, скоростни лодки, екскурзии до различни острови, плуване в пещери, плуване с делфини, тематични паркове, парашути, канута и още редица други), които обаче струват доста допълнителни средства 😏
Останалата част от деня прекарахме на плажа, а вечерта имахме резервация в Мексиканския ресторант. Весела компания винаги се забавлява 😊

Следващият ден беше определено непостоянен в климатично отношение. Само за няколко часа валя 5-6 пъти. Отиваш на закуска не вали. Докато закусваш вали. Тръгваш от закуска вече е спряло и така непрекъснато.

Вятърът беше силен и решихме да се пробваме на басейна. Намерихме си места, но скоро ентусиазмът ни беше охладен от проливен тропически дъжд.

Изкарахме мързелив следобед по стаите. Гледахме филми. Сърфирахме в нета. В един момент Валери започна да превърта от скука и се разпя 😁 Беше забавно. Така избутахме деня и дойде време за вечеря. Тази вечер имахме резервация в Steakhouse, ресторанта на плажа. Въпреки дъжда времето продължаваше да си е топло. Прекарахме чудесно, а аз ядох най-вкусния стек в живота си 😉