8 март 2018 г.

Круиз Кариби – остров St. Kitts (част III)

17 януари 2018г. – сряда

До обяд се мотахме из кораба. Вал не се чувстваше добре и затова целият ми план за St. Kitts се провали. Решихме да вземем екскурзия до един от плажовете, за който нямах големи очаквания.
Отидохме до рецепцията да се разправяме за почистването в стаята. Оказа се, че сме имали избор между три варианта, да почистват сутрин, вечер или и сутрин и вечер. Само дето този трети вариант ни го бяха спестили. Ако нямахме познати в съседната кабина нямаше и да разберем. Просто имахме лош късмет да ни пробутат тази форма в която бяха посочени само двата варианта. Както и да е, вдигна се шум и дори ни донесоха кутия с бонбони и картичка с извинение. Казах на Вал, че трябва да дадем бакшиш на камериера. Стана ми жал за него. Сигурно щяха да му удържат парите за бонбоните или да го накажат по друг начин. Два дена след това ни търсеха да ни питат дали всичко вече е наред. Голямо внимание, чак се почувствахме неудобно 😏
Малко преди 13ч. наближихме острова, а минути по-късно акостирахме на круизния порт Zante в столицата на Сейнт Китс, Basseterre.

Федерация Сейнт Китс и Невис е островна държава в Северна Америка в състава на Британската общност. Държавен глава е кралицата на Великобритания. Разположена е на островите Сейнт Кристофър (169 km²) и Невис (93 km²). Общата брегова линия на островите е 138 км. Те имат планински релеф с вулканичен произход, най-високият връх е Монт Мизери – 1156м. Климатът е тропичен със средна температура 24 градуса.
Населението наброява малко над 40 хил жители, като 31 хил. живеят на остров Сейнт Китс.
Захарната тръстика, основата на икономиката от 17-ти век, е била основният износ на Сейнт Китс до спирането на производството само преди няколко години. Годишно островът се посещава от над 230 000 туристи.
През 1493 г. Христофор Колумб е първият европеец посетил острова. Той бил толкова поразен от него, че го кръстил Св. Кристофър, покровител на пътешественика. По-късно британските моряци съкратили името до Сейнт Китс. През 1623г. е създадено малко английско селище, а година по-късно и френско. През 1783г. островът става колония на Великобритания, а от 1871г. влиза в състава на Западно-индийската федерация, където остава до 1967г. През целия този период островът остава център на търговията с роби от Африка. Пирати, включително и известният Уилям Кид се радват на високи доходи в пристанището Basseterre.
От 1967 г. Сейнт Китс и Невис получават вътрешно самоуправление като асоциирани с Великобритания, а през 1983 г. стават независима държава.

Към 14ч. се качихме в един микробус и потеглихме. Плажът на който отивахме се намираше в най-южната част на острова  точно срещу по-малкия остров Невис. На път за там минахме покрай красиви пейзажи...

Но най-впечатляваща беше гледката от Timothy Hill. Спряхме на възвишението, което се намираше в най-тясната част на острова и от там се откриваше гледка от едната страна към Атлантическия океан, а от другата към Карибско море. Беше очевидна разликата между океана и морето. Атлантика се разбиваше в брега с пенливи вълни, а Карибско море беше тихо и спокойно. Наистина беше красиво, много красиво.

След това продължихме още малко до плажа Cockleshell Beach. Той беше на последно място в моята листа с плажове, но по стечение на обстоятелствата отидохме точно на него. Както се очакваше не беше нищо особено, нито водата беше типично карибска, нито имаше достатъчно палми. Единственото нещо което си струваше беше гледката към вулканичния остров Невис точно насреща.

Почти по залез слънце се върнахме на порта. Имаше достатъчно време да се разходим по магазините покрай пристанището. Вал обаче не се чувстваше добре и се прибра. Вече беше очевидно, че няма мускулна треска, просто се разболяваше 😟
Районът беше наистина приятен, подреден и чист, с много магазини и заведения. Постфактум разбрахме, че и цените бяха доста ниски в сравнение с другите места на които бяхме през следващите дни. Купих си един магнит за колекцията и една чаша термос, която освен за сувенир щеше да ми свърши чудесна работа и на кораба и след това в хотела.

След вечеря отидохме да гледаме шоуто в театъра. Днес ми хареса. Вечерта беше посветена на Италия и темата на шоуто също беше за Италия, като посредством песни и танци бяха представени най-типичните за страната неща. Хореографията и ефектите също бяха на ниво. След това обаче се прибрахме, защото Вал беше взел-дал.

Общите ми впечатления за St. Kitts бяха, че това не е типичният карибски остров. Имаше интересни забележителности, които не можахме да видим, но и не мисля, че си струва да се върна там. С любопитство очаквах следващите острови 😉

Видео – Costa Pacifica Show

Обща туристическа информация може да намерите тук